fredag, mai 11

nytt møter gammelt


Viser her fram det seneste kupp, 6 gamle (nye for meg) spisestue stoler i flott treverk. De er like gode å sitte på som eamse'n er og nesten like fine spør du meg! De andre tre-stolene skal få hvile i boden til det nye kjøkkenet kommer. Jeg synes ikke 50'lappen per stol var er gæren pris heller. Sånt liker maskinistfrua og sikkert maskinisten også, som slipper og kjøpe flere eames på en stund..hahaha



Det er litt grønn velur som skal skrelles av etterhvert, men siden vi er litt "grønn" for tiden, så får de ennå sitte på. 
 {blunk og smil}



På en av våre langsomme turer med de små, plukket vi inn litt blomster. Vet ikke helt om dette kalles ugress, men fine var de, synes vi.



En helg står for tur og vi er fri for planer. Kanskje jeg skal gå over bunadene til barna, så ihvertfall de er klare? Det er som regel nok å gjøre dagen før dagen uansett:)

Hva har du for planer? Ønsker deg uansett en riktig god helg!

11 kommentarer:

  1. herlig kombinasjon :)
    grattis med nye stoler.

    Henriette

    og goood helg!

    SvarSlett
  2. fin kombo, og koslige bilder! Kjekt "intervju" med deg på NIB:-)

    Ha en din fredagskveld:-)

    SvarSlett
  3. Så stilig med gamle og nye stoler. Ordentlig proft! Tøffe bilder! Fant bloggen din nå, og likte det jeg ser. Vil gjerne legge deg til i linklista mi. :) Hilsen Hulda, fra Husfruas Memoarer. :)

    SvarSlett
  4. De stolene var KNALLfine! Passet jo perfekt inn hos deg.. spørr du meg. Og man kan jo nesten si at det er flaks at grønnt er så IN for tiden. Synes fargen så fin ut på bilde jeg.
    Klem Madelén

    SvarSlett
  5. Hey, så flott blogg! Fant frem hit via NIB, og kommer nok tilbake! :) God helg!!

    SvarSlett
  6. Hei!
    Jeg har ett litt personlig spm.: du jobber på ferge. Jeg har søkt lærlingejobb på
    "Hurtigruta". Det jeg lurer på er om jeg kan sende deg en e-mail for det er enkelte ting jeg lurer på, og siden du har jobbet til sjøs i noen år, kanskje du kan svare på de for meg...??!!

    Klem Monica M.

    SvarSlett
    Svar
    1. Fyr løs Monica:) Mail meg på visnes83@gmail.com

      Slett
  7. Lille søstra di skal jobbe, ellers hadde jeg kjørt til dere.. vi snakkes til 17. mai. Jeg gleder meg masseeee, og jeg slipper til og med å tenke på hva jeg skal ha på meg. RUSSEBUKSAA!

    SvarSlett
  8. Grattis med nye stolar, dei passa jo kjempe fint i lag med Eames'ane dei ja :) Og du, såg innlegget fra gangen dåkas - utrulig tøff maling på veggen inn til maskinisten sitt rom. Betongmaling??

    Håper svigermor di har rett ang. været på 17. mai - hadde vore nydelig å få ein solrik dag då. Bunaden er varm og god, men tenker på desse småtassane som skal gå i tog og oss som skal stå ein time og to og venta på dei - hadde vore gull å sleppa regn og vind :)

    God helg til deg :) No var det den ryddinga eg skulle til med ja, skippertak er noko drit altså...

    Klem ELi

    SvarSlett
  9. Tusen takk for ein super kjekk kommentar hos meg:) SMIL!
    Og ikkje minst eit godt tips!

    Likte utrulig godt kontrasten med dei ulike stolane. Det er kjekt å variere med nytt og gammalt - billig og ikkje så billig:)

    Eg skal berre slappe av i helga, digg!
    God helg:)

    SvarSlett
  10. Takk for fiiine ord! Glad :) Likte KJEMPEgodt stolane dine! Så herleg å mixe! Har vridd hjerna mi ang. dei stripa putene, huskar ikkje heilt kvar eg kjøpte dei? Kanskje hos hviit : http://www.hviit.no/products/putetrekk-stripe-bw Der finn du same sorten :)

    fortsatt god helg,
    og god klem!

    e

    SvarSlett