søndag, desember 18

Tenn lys

 
Nå stråler alle 
de fire lys for ham
som elsker alt som lever, 
hver løve og hvert lam.
Tenn lys for himmelkongen
som gjeterflokken så.
Nå møtes jord og himmel
i barnet lagt på strå.



Det fjerde lyset er tent. Om få dager kommer maskinisten hjem og det ser ut til at også julekvelden kommer like overraskende på kjerringa i år som i fjord. Ikke har jeg fått vaska golvet eller børi ved, heller ikke satt opp fuggelband eller pynta tre. Men jeg har rugge vogga natt og dag, så ihvertfall lillebror har fått seg en blund. Ja, for han har hatt besøk av herr Ørebetennelse og mellomste jenta har heller ikke vært bra. Men Jul blir det uansett! For vi har klart å lage litt småsnacks som er putta på glass og boks, kjevla ut noen pepperkaker og spist litt deig. Jeg har humra og fnist når jeg har pakket inn julegaver (de få som jeg har rukket å kjøpe) og skjenket meg enda et glass med Grans julebrus! Julestressa jeg? .. Julekvelden kommer allikevel og det gleder vi oss hjertens til.

Her ser vi Pernille som syns det er kjempe moro å slå av å på lysslynga som vi har hengt på det store speilet i gangen:)

Jeg ønsker dere en Riktig avslappet og God førJulsTid.

3 kommentarer:

  1. He-he, jeg må le! Det er ikke bare vesla som er markete på julepynten!!! Her flyr knerten rundt med nisselue døgnet rundt. Sover med den gjør han også! ;) I dag har vi vært i skogen på jobben til Bent og hugget grantre til stua og et lite et til kjellerstua. Deilig med ordentlig "julelukt" i huset! Men det er jobb i morgen igjen dessverre... Klem

    SvarSlett
  2. Ja jula er moro for dessa som er små:) Lurer på åssen det blir her når juletreet skal inn i stua! Hoff..jeg går for filt pynt i år:) Så moro du skal på jobb da, da ses vi nemlig. Jeg og minsten tar en tur-retur for å handle litt gaver:) Snakkas!

    SvarSlett
  3. Imponert hva du får til Veronica. Så flinke dere er! Du skriver på en morsom måte. Gøy å lese. Riktig godt nyttår til dere og de skjønne barna:-)

    SvarSlett