mandag, desember 12

Havredraumer


 HavreDraumer i lange baner

Kna alle ingredienser sammen, til en smidig masse.
Du kan forme kuler mens feks barna triller dem i kokos:)
Sett de på brett og avkjøl i kjøleskapet.
Namm namm!

500 gr kransekakedeig
300 gr romtemperert smør
5-6 ss bakekakao
6 dl havregryn
1-2 dl kokos til å trille kulene i



Hei hå, idag er minsten og jeg skikkelig uthvilt! Siden maskinisten kjørte de to andre i barnehagen idag kunne Julian M og jeg sove suuuper lenge, ja kl 11.00 sto vi opp!! Wow kan ikke huske sist vi har sovet så lenge, deilig:) 
I helgen har vi vært på besøk hos bestemor og bestefar, bakt og pyntet pepperkaker og trillet "Havredaumer". Oppskriften fant jeg inne hos denne fine bloggersken Den gode feen:) En virkelig inspirerende og herlig blogg!

Ønsker deg en fortsatt fin mandag og adventsuke:)

4 kommentarer:

  1. Jasså ja, disse må jeg nok komme å smake på. Hihihi.. klem

    SvarSlett
  2. Dette høres ut som en "draum" av julekake....takk for oppskriften, og fortsatt god førjulstid.
    Klem fra Maliva

    SvarSlett
  3. Mmmm... Takk for tips og oppskrift!! Lagde disse idag, farlig gode ;-)
    Knallfin blogg!

    Klem fra Jannicke P.

    SvarSlett
  4. Tusen takk for hyggelige kommentarer! Vil bare komme med en advarsel, ikke lag disse hvis du har dårlig motstandskraft:) Disse har ikke fått stå i fred i kjøleskapet av undertegnende! Håper jeg får en tredemølle i julegave! Klem fra meg

    SvarSlett