tirsdag, september 13

Høstlooken..


Høsten er endelig her og jeg elsker den! De stramme kjølige morgenene og de forblåste, mørke kveldene gjør høsten til den "kosligste" årstiden. Nå kan jeg dra fram myke pledd og skinn og tenne alle stuens stearinlys med god samvittighet. Den eneste som ikke har fått fyr enda, er peisen, men det kommer nok snart det også. Etter at maskinisten rev vegger og tak i nesten hele huset og deretter rulla'n ut med glava, så er det blitt deilig og lunt her:) Og det beste har jeg i vente nå når flislegger'n kommer til fredag. I et hus uten en eneste varmekabel da vi overtok, så kan jeg med glede gå kulda i møte med dobbelt så stor gang og med nylagte kabler. Det er nesten så jeg gleder meg til å slenge gjennomvåte vinterdresser og sko på gulvet og stå opp til tørt tøy neste morgen! O'lykke:) Her kommer snart før- og etter bilder.


I helgen gikk jeg innom Gjennbruket for å leite etter messingstaker. De hadde en hel masse, det er jo ikke akkurat i tiden med messing, så jeg hadde tenkt å spraye de sorte ala Tine K lysestakene. Vel hjemme satte jeg de like gjerne rett ut på lysfatet. Tenkte de kunne få nyte sine siste glansdager nå i høst, før jeg sprayer de. (jeg får vel kanskje pusse de litt da, kremt..) Enn så lenge passer de inn i det litt rustikke interiøret her hjemme.




Nå har jeg endelig fått rydda i billy hylla og fådd bøkene for grelle bokomslag, noe jeg skulle gjort for lengst!



Steninge fat, lekker i sin fine høstfarge.




 




3 kommentarer:

  1. Hei Veronica=) Lurer på en ting.Hvor har du kjøpt de insekt bildene på veggen??? digger de=)
    Utrolig koselig stil du har,digger den!!!!

    Hilsen Rowena

    SvarSlett
  2. Hei og takk for det Rowena! Har dere kommet dere inn i huset nå? Plakatene med innsekter og sommerfugler har jeg kjøpt på hagedornhagen.com:) Ha en alldeles deilig høst dag, skal følge med på deg og ditt hjem:)

    SvarSlett
  3. Å konge. må nok inn å kjøpe de da;) Jo nå er vi i hus vettu! du må bare følge med,er kanskje ikke så flink å oppt. men skal prøve;) Kos dere videre i høst være,deilig med inne tider;)

    SvarSlett